No Såsande här inte...

En ny dag på skolan....

På dagens schema stod sång, jazz och stepp.
från kl 9 - 11 satt vi i olika grupper med våra ensiklda sånglärare och pratade. Sara heter min! Om kursplanen, utlärningssätt, regler m,m. Blev riktigt taggad för varje minut som gick. Lite mer tid här än i Bjärnum, vilket är väldigt förståerligt. Numera ska jag 40 minuter enskildsång i veckan. Roligt! Självklart kom haren fram i mig när redovisningarna kom på tal också!

Jazzen hade vi med Johanna. Trevlig tjej och kommer säkert bli kalasbra. Snack, uppvärmning och sedan en liten bit på en koreografi. Var riktigt skönt att komma igång att jobba med kroppen igen. svetten rann och Marcus var glad.

 Avslutade dagen med stepp. Lisa, blond halkaxig tjej som lärare.Kaxig, trodde vi. Hur go och galet bra som helst. Har setts i olika reklamer och inte minst som den coola piratdrottningen i julkalendern " När karusellerna sover" för en massa år sedan. Gick igenom alla grunder och traglade alla små grundsteg från början. Skitbra. Men ännu bättre var att vi från Bjärnum redan gjort en del med Martina. Tack för det!   


Trött och nöjd efter dagen sitter jag nu hemma, Tvättat och ätit. Robins nymfparakit Gustav är inneboende hos mig nu för en period. Tänkte va snäll och öppna buren en stund. Han ville dock inte gå in sen igen. efter fyra timar av förvirrat flaxande, otaliga skrik och massa bajsande är han nu infångad.....




  Raggadisch....








Kommentarer
Hanna P

åh vad peppad jag blir, bara en kvar!

2008-08-20 @ 17:57:04 | http://hannapannapersson.blogspot.com
Hanna P

haha, ja så går det när man hoppar över ord. Det skulle stå att jag bara hade en vecka kvar tills jag också får komma igång.

Hoppas du har det bra!

2008-08-20 @ 20:43:58 | http://hannapannapersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback