Första december

Första dagen i sista månader är här...

Det har gått en dag sedan gårdagen och det känns ändå som om att det blivit mycket mörkare
och mycket tidigare dessutom.
Julskyltningen är nu ett faktum i stan.
I affärerna rullas det endast julmusik för att få köpkåta folket att hamna i ännu mer stämning.
Alltid samma låtar som rullar alltid.
 Mysigt nu, trist om ett tag.


Julkalendern i SVT hade sin premiär idag.
Anders och Måns som står för den.
De ha utlovat en annorlunda kalender i år. Inget snuttiputt med snö och mys utan en med lite mer spänning.
Såg första avsnittet men vet inte riktigt vad jag tycker om det.
Fast, den är väl inte riktad till mig i första hand ändå.....

Tv4 slår på stort och kör en julkonsert med Shirley, Sanna och Sonja till äran av denna första dagen i
sista månaden på året. Så många låtar, så långsamt tempo... zzZZ


Glädjer mig att bror och Soffan komer vara hos oss på Julaftonskväll.
Hoppas på en mysig, lugn jul.
Uppmaning till min fantastiska mamma: Ingen stress och stoj!! Allt blir bra!! Puss på dig!


Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback