Full gång 19.15

Bygdegårdsfest var det som gällde och festfixarna var Martin och Brorsan....

Visste inte rikitgt vad jag hade att vänta mig...detta skulle liksom bli min oskuld av bygdegårdsfester. Härlig blandning av folk eller, blanding av bönder kanske man ska säga. Derome, Okome, Heberg jaa, alla småställen...

Sillmacka och SNAPS som tilltugg vid anländande, fatta, Snaps, det var upplagt för fylleslag! Men kvällen fortsatte förhållandevis lugn. Vet inte om det är en speciell rit man gör för att visa tacksamhet och glädje men så fort man skall sjunga de fina små visorna till drycken skall alla upp på stolarna och stå. Helst försöka överösta varandra också. Redan 19.15 ca 40 min efter allas anländande var de uppe en första gång. sen dröjde de inte länge..... kanske en 7 gånger upp och ner under loppet av en timma.

Fantastiska bygdegårdsfest! Du har varot utrotad och förbli så gärna så!



Folket verkade trvias i alla fall och FACE -84 var goda underhållare både till mat och dans. För dansa kan ju varenda människa i bonde-Networket.....Thihii....




Idag är nog den kallaste dagen på hela året
.... trost att vi är inne i Mars, Nu vill jag ha vår..Så man kan få byta till vårpälsen.... På tal om vårpäls, Hittade en fantastisk modellbild från mina yngre år som utställsobjekt!

image184

Kommentarer
Amanda

Oooh, gillar överskriften! Undra vart du fick den ifrån? ;)

2008-03-23 @ 19:53:08 | http://flickanfredrik.blogg.se
Lina

Äsch, jag behöver träna lite, jag är så klen ;-) Men jag hoppas att du tar det precis lika lugnt som du har lovat Helena?? ;-) Puss & kram

2008-03-23 @ 21:02:16 | http://www.linamusique.blogg.se
Amanda

Det jag syftade på var ju givetvis bloggtiteln - Detta är ingen blogg, Det är en kontaktannons! :)

2008-03-24 @ 11:07:12 | http://flickanfredrik.blogg.se
Sandra

Marcus, du har väl inte glömt att även du dansade under denna bygdegårdsfest?! Jag tror allt du e lite småfan av såna partyn ;)
Jag hade sketasköj iallafall!
Kram Sandra

2008-03-25 @ 18:54:42 | http://sandradee82.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback