Extreme psyk makeover



Under loppet av endast tre dagar har det skett mycket i det lillagruppboendet i Gamlestaden.

Fredag
Vi bestämde oss för att gåra något åt de gräsliga tapeterna i hallen. Gul botten med gröna små fyrkanter.
Dom skulle bort, till varje pris. Jobbigt bara att hallen, trappan och övervåningen sitter ihop i ett stycke.
Men iallafal, glad i hågen satte jag igång med att mål vitt. Med färg som då redan fanns inköpt av Svante sedan tidigare
Så hade de lite förspänt men ändå....

Blev en riktig uppfräschning. Weeee....

Lördag
Spenderade en timma på stan med Anton. ClaesOlssons, vilken affär. Oj oj oj.... Inhandlade en ruggigt snygg svart adventsstjärna i papp som senare skulle bli till en mycket stor bsvikelse. Vartpapp vill liksom inte släppa igenom speciellt mycket ljus. Suck.
Fixade ny packning till kranen i köket och även ny slang och munstycke till duschen.

Söndag
Men söndagen stod ändå för den stora förändringen. Orkar egentligen inte förklara hela förloppet.
Men lånade mina grannar som även är min chef med frus bil och körde till
Bygg Max. Inhandlade 20 st betongblock som vägde 15 kg var. Rev ner
den gigantiska bokhyllan i mitt rum som fungerat som rumsavdelar och
sedan byggde jag upp
en stenmur på stället. Kan låta en smula förvirrande och konstigt, men bildbevis kommer imorgon.


Dags att sova, näst sista veckan innan jullovet börjar imorgon....



Psst...
Vill passa på att gratulera Herr Isak Rauk Bendelin som fyller ett år äldre idag.
Hipp Hipp Hurra!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback