Kulturkrock i bygdegård

Hemma i psyket igen efter en omtumlande helg på landet...

Satte mig på tåget totalstressad efter skolan i Fredags eftermidag.
Tåget var halvtrasigt och försenat. Graaaa.....
Hamnade till slut i den lilla staden vid havet.

Kul att vara på "hemmaplan" igen. Ägnade kvällen åt att hjälpa brodern och hans grymma flickvän, Soffan med alla förberedelser inför Lördagens fest. Visste inte riktigt vad jag hade förväntat mig, Pärra, Minken och Burken var några av de nman jag med mycket fin finess skrev ner på de olika placeringskorten.

Lördagsmorgon. Studsade upp sängen och begav mig till Ge-Kås med Systeryster och hennes man. Dock inte bara vi som hade tänkt den tanken. Tvättmedel, cd-skivor, pärmar och ett par skor införskaffade jag mig. Mycket nöjd!

Så var kvällen kommen, Mycket fix och trix in i det sista.
Killar i skjortor och jeans och en tillpiffad flickvän trillade in blandat med äldre släktingar i kostym.
Mycket mat och inte minst dryck förträdes och alla var glada. Kändes som att kvällens skulle innebära en stor kulturkrock för mig. Efter ett par glas vin stod även jag på stolarna och sjöng konstiga snapsvisor och dyngkörning och kråkor som spyr. Grupptryck!

Kvällen fortlöpte mot det kalasbraiga hållet. Folk dansade till fyrtaktsmusik och klappade i samma. Precis som det ska vara på en hederlig bygdegårsfest!


     

     


Firade systeryster och mig i söndags med smörgåstårsta och gräddtårta....Mums!

Mysigt att vara hemma ett par timmar. Umgås lite med familjen...



Allt är bra med Harriet här hemma.
Robin har införskaffat en motionsboll till henne.
Dom ska tydligen må kalasbra av att få springa omrking... Så nu gör hon det!

 


Shipp!

Kommentarer
Lina

Haha, grymt att Harriet springer runt i dendär bollen!

Tack vännen, jag ska tänka på dig när vi är ute och sjunger!

2008-10-06 @ 23:39:42 | http://linamusique.blogg.se/
ALEXANDRA

hahaha, är hon i den lilla bollen och springer? Så sött :)

2008-10-09 @ 21:54:22 | http://al3xandraolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback