I´m a homecomer...

Natt på landet...

Då sitter man här igen.
I det gamla pojkrummet som vetter mot gårdsplanen.
Utanför lyser en gigantsik lampa upp så det inte ska va så läskigt, men det är läskigt. Mörkt...Oändligt

I badrummet finns mitt namn kvar på en krok. Hängs alltid upp en ny fräsch handduk när de andra byts ut.
Som för säkerhetskull skall vara ren och fin om jag skulle återvända. Ibland återvänder jag...

I hörnet bakom soffan skymtar studentskylten fram. Grattis står det med stora bokstäver som mamma skrivit med fin penna på det blanka pappret. På bilden är jag liten och fånar mig. Bekymmerslös!
Två år sedan, känns som 10.

Tiden rinner iväg och kommer aldrig mer tillbaka. Tiden med vännerna. Nätterna på cykel genom stan. Förbi.
Övernattningar hos varandra. Ibland vill man stoppa tiden och njuta lite. Bromsa, tvärnita eller bara svänga av!
Nästa avfart 1000 meter.

Nästan allt står still här.
Även den hyffast nyinsatta raoutern verkar trött och nätet krånglar.
Imorgon återvänder jag till Hemmet i Göteborg.
Med spårvagnar och utan namn på kroken... Jag trivs där!



God Natt




"And I'll come home with a mind of my own
And a rucksack full of secrets I can show
While everyone tries to picture What the homecomer's eyes have seen
A homecomer is what I always wanted to be
"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback