Kho Lanta

Så hamnade vi på kho Lanta och avslappningen var total.
Har min fantastiska kusin Ida här på ön som vi får bo hos.
Hon jobbar som Team Manager för Fritidsresor på Chada Beach, Resort & Spa.
Så vi kom hit i Torsdagskväll från Ao Nang, Krabi.
Sedan dess har vi mestadels legat i hosisontalläge vid poolen, ätit massor av god mat 
eller bara varit. Det är en bra grej man kan göra här. Bara vara, hur enkelt som helst!
Julen närmar sig med stormsteg och med ett Kho Lanta som är lika tätbefolkat med svenskar som gotland ungefär
är det inte svårt att hänga med i vad som händer hemma. Kylen har "lamslagit" landet och "Snökaosen" avlöser varandra. Måste säga att jag blir riktigt avis på er där hemma som får va tillsammans i stora höga, knappra nötter och tända ljus runt om i stugorna.
Här blir det julvattengympa i poolen, dans kring granen och förhoppningsvis besök av tomten.
Kropparna som färgas allt mer brunt för varje dag har börjat få nog. Eller iallafal min...
Lite för mycket sol och lite för lite smörj har resulterat i att den nu börjat falla av sakta men säkert. Hoppas jag inte blivit helt vit innan planet landat om en vecka. Så nu är det alltså bara 6 dagar kvar i "paradiset" och jag ska ärligt göra vad jag kan för att slappna av....

På Kho lanta kan vad som helst hända på en utekväll....

Igår den 21 december, Skulle min och Idas Älskade Farmor/Mormor fyllt år om
hon hade varit i livet. Som en liten hyllning och till minne av Farmor7Mormor Inga släppte
vi iväg en rislampa som svävade ut över havet och som slutligen försvann i natten...
Vattengympan och dess trogna anhängare...
Puss På Er!
Ses Snart!

Kommentarer
Sandra

Jag blir inte det minsta avundsjuk ska du veta...älskar att sitta i mitt lilla hus å frysa...det ger sån härligt julkänsla, så får man ju äntligen använda alla dom där tjocka stickade sockarna å mössa inomhus e ju rätt mysigt ;)

Hoppas ni har det bra i värmen!

Kram

2009-12-22 @ 15:00:29 | http://detvabattreforr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback