Sand bytt mot Snö....

Med förfrusna tår inlindade i både raggsockar och dunsockar sitter jag uppkrupen i soffan med en
stor kopp kaffe som värmer.....

Efter en något förvirrande och tröttsam hemresa....
Försenad från Thailand, missade anknytande flyg till hemlandet. Fast i Mumintrollens residens!
Ett finland med betydligt lägre medeltemperatur än vad jag var van vid och betydligt mer snö.
Barfota i mina nya vita Converse och skjorta sattes vi i "karantän" på hotell över natten.
Upp tidigt till nytt flyg, incheckning av bagage hit och dit, säkerhetskontroll och på nytt flyg. Försening åter igen.
Skönt att vara tillbaka i Göteborg, dock då utan bagage. Anmälan och nu väntan på att dom skall komma de närmaste dagarna
. Så gick det till, i korta drag...

Det är mellandagar i landet.
De grå högarna ut med gatorna är ett tecken på att snö har fallit men nu förfandlats till grått slask som stelnat.
Hej Älskade Göteborg!

Sanden mellan tårna har bytts ut mot slask och antisladdgrus men jag gillar läget och myser!

På tv visas det de klassiska "mellandagsfilmerna", Saltkråkan, med en betydligt äldre och smalare Tjorven än vanligt, "Ghostbusters" och svenska mysfilmen, "Under solen"
Jag mår bra och det kännns skönt att vara hemma igen....



Hoppas ni mår bra runt om i landet.....



Kommentarer
Julia

Välkommen hem snygging!

2009-12-29 @ 15:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback