för sent för heder....

Ännu en stjärna har slocknat....

Det hände igen..... en känd person från Sverige har gått bort.
Den här gången en sportstjärna från en tid då jag inte ens t'nkte tankar och kom ihåg dom.
Ingemar Ingo Johansson. Göteborgare.
26 Juni år 1059 blev han världsmästare inom boxning efter knock out. Enbart ett par minuter efter matchen startat.
Hela Svergie stod still när den bredaxlade, håriga mannn slog omkull sin motståndare.


Alltid när någon känd människa dör känner jag mig lite illa till mods. Jag känner honom inte och har inte heller någon vidare koppling till honom men ändå känns det.
Lite som när Sverige får en dålig placering i Eurovision.
Jag kunde inte göra något, det är bara lite sådär tråkigt.

Ingo, Göteborgare som han var skall nu självklart hyllas av alla. Tidningar ger ut extra bilagor om okända söner och om hela hans karriär. Bild Extra Bild Extra! Göteborgs stad planerar nu en ny gigantisk staty för att hedra gubben.
Men då frågar jag mig, varför hedrade man honom inte tidigare då han själv kunde känna sig hedrad?
Vi är allmänt dåliga på att visa uppskattning innan det är för sent. Skärpning!





Kommentarer
Gunilla

3-barn morsan här igen! Njuter av dagens inlägg. Mycket intressant tanke marcus. Vi måste bli bättre på uppskatta i stunden. Hoppas benet läker snart! Kram

2009-02-03 @ 13:36:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback