Men va faa#%¤&&n...

Då var vi där igen....

Ingen snö skulle falla denna vintern heller, det hade vi redan konstaterat.
En jävla massa regn men inget i den vita massan...
Allt grus som man så snällt slängde ut i slutet på året för att folket inte skulle halka omkring ligger nu kvar i små grå ansamlingar. Som nu mest bara är mest i vägen och gör att man gör små pinsamma ansatsertill att ramla...
Barn som fått rullskridsor i julklapp slänger sig ut på gatorna för att testa men det går inte..... grus i hjulen och det tar tvärstopp. 

Iallafal, gruset låg där och solen har till och me vart framme några dagar. det är då det händer, just då.
Regnet har lyckats förvandla sig till snöflingor. Fint men ack så otimeat...

Hade precis kommit över ifrån "jag vill ha snöperidoen" till, "Ge mig vår innan jag dör" stadiet....

Känner mig förvirrad och snuvad på våren....


Har lagt märke till en av grannarna mitt över gatan. Medelålders kvinna med oerhört rökbehov.
Slåt aldrig fel, när som på dygnet kan man kika över och då sitter hon med telefonen mellan axeln och örat, framför spisen med fötterna på en stol framför sig. Alltid.... Vem är det hon pratar med? Olika varje gång eller samma person?


Skall iväg o kika på lägenhet ikväll... spännande!


Återkommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback