Frågor & Svar!?


Har fått en hel del frågor av er läsare, dels genom kommentarfältet men även via mail.
Tycker det är jätteroligt att ni läser och undrar saker. Tänkte därför sammanställa några frågor tillhörande
svar här och nu...


Vad har du för kamera och är den värd pengarna?
Jag har en SONY a 200 som är inköpt på Elgiganten. Varit lite strul med ett av objektiven och elgiganten
har inte löst det speciellt snyggt men kameran är jag nöjd med.
Canon och Nikon är fortfarande de största namnen inom foto men Sony ska tydligen börja komma ikapp.

Hur gör du för att fota så nära alla saker? t.ex fåglarna?
Hemligheten är mitt älskade teleobjektv. Sigma AF 70-300 /4,0-5,6
Har dock krånglat en del och läst att det gör det överallt så satsa nog heller på 70-200 istället.

Hur länge har du fotat?
Köpte min första systemkamera för 1 ½ år sedan. En Olympus och sedan dess har det gått i vågor.

Har du gått någon fotokurs eller liknande? Vad kan du rekommendera?
Jag själv har faktiskt inte gått någon utbildning inom bild och foto. Självlärd.
Ett tips är att testa sig fram med sin kamera, läsa böcker och finns även många bra fotobloggar där man kan få inspiration.

Vill du bli fotograf?

Det lockar mig väldigt nu för tillfället iallafal. men man vet aldrig var man slutar här i livet. Haha...

Vad är det för skola du går?
Jag studerar till Musikal/Showartist på Performing Art School i Göteborg.
Utbildningen är tre år och det är hur roligt som helst!



Sony a 200


Sigma AF 70-200







Kommentarer
sannie

så fin din blogg är marcus : )

många fina bilder ^^



hoppas allt är bra med dig.

kram sannie

2009-07-30 @ 22:35:16 | http://sannieschutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback