Söndagsångest


Det är söndag kväll, på tv visar dom romantiska komedier och med balkongdörren på glänt
kan jag dels höra klockan som ringer varje gång det kommer en buss men även alla grannar som sitter på sina balkonger.
Dom skrattar och pratar, glas klirrar och alla verkar må bra..

Jag mår också bra...

Söndag är alltid speciellt för mig. Söndagsångesten brukar infinna sig.
Så även idag, men inte den vanliga...
Inte den som handlar om att det är skola dagen efter och att helgen redan är slut, nej nej..

Utan framtidsångesten.
Vad vill jag egentligen göra? Vill jag lägga två år till på skolan jag går på?
Jag är en tänkare det vet jag, men ibland önskar jag att jag bara kunde vara. Visst är det bra att man tänker också så att man inte bara lever och sen vaknar upp en dag och upptäcker att det inte blivit som man velat.

Älskar att stå på scen och det är verkligen det jag lever för men just i denna stund kan jag inte
med glädje gå och ställa mig i en balettsal. Självklart kommer alla i tankesvackor om olika saker och antar att det är jag är nu men.... ja.

Självklart ska jag inte hoppa av den fantastiska skola jag faktiskt får möjlighet att gå på, så Mamma och alla ni
andra kan andas ut och ta det lungt.


Just nu finns det något annat som lockar...
Typ, en väska på ryggen, smutsiga kalsonger, en bucklig vattenflaska och lite djungel kanske.
Komma bort från telefoner, facebook och allt annat som gör mig stressad utan att jag tänker på det...

Tänk att bara försvinna ett år...

Kommentarer
sebastian L

Jadu alla tänker vi så ibland, har varit den vägen många gånger... men gå dessa två åren slut sen ta ditt pick o pack o stick ett år :)

2009-07-26 @ 22:03:03
Kajsa

Kom till turkiet! :D

2009-07-28 @ 22:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback