Dagmammor!

Mycket som händer just nu...

Solen skiner och jag känner ett tvång att vara ute och tycka det är fantastiskt.

När jag var lite spenderade jag min fria tid efter skolan hos en dagmamma.
Detta helt underbara påfund. En mamma på dagen. Extramamma!
Jag har haft en del dagmammor genom åren men den senaste var Wanja.

En fantastisk kvinna!

Naturmänniska och som gjorde allt för att vi barn skulle ha det så bra som möjligt
även om vi inte rikitgt förstod det i stunden.

Hon hade en regel angående vädret.
Regnar det inte ska man vara ute. Så är det bara. Ta på dig kläder för vädret och ut och lek.
Shit vad man hatade det.
Men de få dagarna som det regnade tillräckligt mycket för att inte kunna vara ute och om vi inte var för många barn
fick man ligga på en madrass i deras vardagsrum och se en film. (Där var det förövrigt förbjudet att vara annars.)

Flashig film? Nej då, Bamse - Världens Starkaste Björn!
Det var vår räddning!
  Tack Rune Andersson för den där björnen du skapade!



Spännande klassiker...


Kommentarer
Okome-flicka

Jag håller med dig beträffande dagmammor, jag hävdar alltid att det är bättre än dagis o.s.v. Men ifrågasätter också detta med att vi alltid behövde vara ute...jag avskydde det. Vi längtade ständigt efter regn - och därmed film. Vi tittade alltid på Dr. Snuggles =) Vi fick bara vara på nedervåningen, men inte i "matsalen", där fick vi bara titta på film. Sitta på golvet. Underligt.

2009-06-26 @ 08:56:23
kusin vitamin

Jag känner Bamse!! ;)

2009-06-29 @ 00:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback