Melodifestival 2009

Mindre än sju timmar kvar....

Då drar det hela igång. Finalen i årets Melodifestival går av stapeln i Globen kl 20.00
Till skillnad från tidigare år kan man inte riktigt utse en vinnare innan finalen är avgjord.
Stofavoriter som Måns Zelmerlöw och E.M.D känns inte alls lika säkra som i försnacket innan turnén dragit igång.

Om man kollar runt på de olika spelbolagens hemsidor och deras tippning så står segerna mellan operantanten Malena Ernman och Caroline af Ugglas. Herre Gud! Snälla, snälla...
Vart är världen påväg!!??

Jag vet inte riktigt hur alla andra i vårt mellanmjöksland tänker men jag vill stå för det vi skickar iväg. En bra låt med en snygg och bra scenshow. Det är få bidrag i årets final som har det.
Alcazar med deras "Stay the night" har det! Även det där lilla extra!

Ballad eller Discodänga, det är den ständiga fråga varje år. Vad vi än skickar kommer Sverige aldrig hamna i toppstriden längre tror jag. Förra året tog Ryssland som bekant hem segerna med hjälp av deras största skridskoåkare på scen.
Men vi kanske ska skicka Malen och hennes grymt tråkiga operavisa med Ingemar Stenmark i bakgrunden, stoltsera med ett par skidor, Eller varför inte Björn Borg??


Nej, jag ska iallafal lägga min röst på det bidrag med mest ös och snyggast show och det är utan tvekan Alcazar!


Hur röstar du!??

Vinnare??



Kommentarer
Maria

synd att man inte kan rösta på moto boy.. :P

han lär ju vara bäst! ;)

2009-03-14 @ 16:25:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback