27 September

27 September 1988

Det var den där höstdagen.
På tok för tidigt bestämde jag, Marcus Göran Helmer Gustafsson, mig för att komma till världen.
Knallblå med navelsträngen två varv runt halsen tog jag världen med storm.

Detta är alltså nu precis 21 år sedan.

Det har varit en fullständigt fantastisk födelsedag iår.
Gårdagens kväll skulle spenderas på Bio med Robin den fine.
Restaurang besök innan med syster och hennes man som kommit ner från Stockholm för dagens firande.

Påväg till bio:n började Robin plötsligt må dåligt.
Kvällen som skulle bli så mysig och rolig höll på att gå åt skogen.
Till slut bestlutade vi oss för att iallafal åka hem. 11 minuter tills bussen skulle komma.
Kallt och lite jobbig stämmning i brunnsparken.

Robin verkade frånvarande och väldigt illamående i mina ögon. Hmmmm...
Väl hemma mötte Niklas upp som inte alls åkt till Skara över helgen. Tänkte inte mer på det. En nystädad lägenhet med en snitt-temperatur på typ 375 grader.

S U P R I SE ! ! ! ! !

Plötsligt från ingenstans smäller det till. Folk skriker och jag förstår ingenting.
Åhh nej Niklas har fest och robin är sjuk. Hur löser jag detta snyggt?
Åhh nej, det är fest och Syster med man kommer snart hur ska detta gå??
Många tankar flög genom mitt huvud på desssa få sekunder.

Niklas och Robin har sedan ett par måndaer tillbaka planerat en ordentlig fest för att överraska mig.
Robin var fan inte dålig eller Niklas skulle inte till Skara.
Syster och mannen hade inte varit på besök hos Mormor....Bluff och Båg!

Lägenheten var fylld av människor som betyder mycket för mig på olika sätt.
Klasskamrater, Jobbarkompisar, Gamla vänner.......
Med skakiga knän föll poletten ner!

Kvällen var helt fantastisk! I vä'ldigt kära vänners närhet firade vi att jag skulle bli ett år äldre.
Tårta, dricka, tilltugg och massor av glass var fixade.

Är fortfarande i chocktillstånd och har lite svårt att förstå vad som hände.
Men en sak som jag förstår idag och som jag sent kommer glömma är att jag har världen finaste vänner.

Tack...
...alla ni som var med och förgyllde kvällen och natten!
...för alla fina sms, mail och telefonsamtal idag!



Kommentarer
Freddie

Åh, grattis i efterskott! :D Tänka sig, vi fyller år nästan samtidigt.. Hade bra! :)

2009-09-28 @ 16:15:33 | http://freddiesfoton.blogspot.com
sannie

Grattis i efterskott!!! :DD

2009-09-28 @ 16:49:58 | http://sannieschutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback