Män & Fotboll

Rött mot gult.
Sverige mot Malta...

Nyss hemkommen från kvällsjazz med Fröken Ran.
Härlig stämningen på kvällarna och allt känns så mycket lättare. Hurra Hurra!

Träder in i min hall med en kropp som känner sig som mufasa gjorde strax efter han blivit ihjälsprungen av alla de tusentals gnuer i den där ravinen. Tragisk historia förresten.
Möts av ett par okända skor. Närmar mig rummets öppning med spänning och är mycket förväntansfull.
Det är tyst och man kan nästan ta på stämningen. Plötsligt gruffsar det till för att sedan bli tyst igen.

Det sitter fem testostronfyllda män i min soffa framför tv:n och är nästintill i tv:n.
"Åhh", "Ehhj Vafan" är vanliga uttryck i stunden.
Kommentatorn påpekar att det bara är 10 minuter kvar tills matchen blås av. Ställningen är 0-0.
Vad händer om det slutar så? Ingen aning!

Men plötsligt, inkast flipper och snubbel så är bollen i nätet.
Sverige tar ledningen. På Sjävlmål! En häftig ljudvägg möter mina stackars öron.

Män och fotboll.... Ja Herre Gud!






Kommentarer
Anonym

Hahahahahaaaaa

2009-09-09 @ 23:05:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback