Same Same But jävligt Different




När jag satte mig på tåget från Bjärnum mot hemstaden fick jag en känsla att jag flydde från allt vad fördomar och lokalpatriotism heter..... besöker hemstaden grill, Får plötsligt höra... Bonnjävel!!

Ta mig tillbaka till Bjärnum!

image8   Bjärnums paradgata....hmmmm



Aja, även om jag fick en smärre shock och ett något konstigt uppvaknande så känns det riktigt skönt att vara hemma i "det gamla vanliga" igen. även om staden inte alls är sig lik, de "Vanliga" är inte där, eller jo det klart, gubben med stort vitt skägg o cykel sitter utanför pressbyrån och röker och de andra stofilerna syns röra sig på stadens gator, men de som saknas är de som jag tycker om. Mathilda, Caroline och Sara DOM är inte här....

Umgås med Emma.... Skönt att träffa en tjej att spåra ur med....... ibland går även vi för långt!

Får väl se vad kvällens utgång ger mig..... kanske ett antal fler uppleveser som gör att jag genast vill kasta mig i en helikopter och återvända till Bjärnum, byn där alla vet vem man e fast på ett bra sätt, tanterna i kön på ICA ler med ett förstående leende och där TK kiosken är det största företaget..... Ta mig tillbaka fast bara för en kort stund!






Läser löpsedlar angående fallet med den försvunna flickan i USA,  det är fan som gunde Svan hävde ur sig fredag efter fredag i mitten på nittiotalet, "Ingenting är omöjligt!" Skyldiga elelr inte skylda, hur som helst är det en jävlig historia om människor som inte mår bra på ett eller annat sätt.

Kom även att tänka på de två ungdomarna som i hemstaden planerade att mörda sina klasskompisar på sommarlovet, Pojkens pappa misstänkte något och ungdomarna var bara några minuter från att skapat en tragedi. En tragedi i den storlek att den hade vart större än när Torggrillens mosrecept blev ändrat. Mycket hade dom vart med dom men det där med moset var det värsta.....



Farväl Falkenberg....
Nu ska vi ut i natten och leka, Emma och Jag...... förresten så skiter vi i om Sverige vinner eller förlorar fotbollen ikväll.... Bara så du vet!


Kram

Kommentarer
Anonym

Jag säger då det markus..

2007-09-13 @ 13:19:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback