- Emma vad gör jag i Badkaret?!

Jag har numera utökat min meritlista på saker jag gör under nattens timmar i sovande läge!

Som många säkert redan vet så är jag en Hejjare på att prata i sömnen. Tror jag har blivit noterad som bäste man i världen som kan föra en diskussion med mig själv samtidigt som jag snarkar och sover samtidigt. Har även gjort mindre utflykter från horisontalläget till närliggande rum för att där avlämna täcke eller dyligt.
Helt Fantastiskt!

Men inatt var natten med stort N.



Marcus alarm går på som vanligt 07.30. Han stänger inte av det utan det ringer till det själv stänger av det. Emma blir fundersam. Liten stund senare upprepas samma mönster. Emma börjar nu fundera riktigt ordentligt!
Hon går därför upp för att se varför jag inte vaknat. Till hennes stora förvåning ligger jag inte i sängen, inte i soffan och inte i köket heller. Till slut och till sin största förvåning hittar hon mig........I Badkaret! Nerbäddad med dubbla täcken ett under mig för de skulle vara mindre obekvämt och ett på mig. Även två kuddar hade jag lyckats puffa upp under mitt huvud.

Jag har alltså någon gång under natten bestämt mig för att spendera mina sömntimmar i Badkaret som dessutom är på tok för litet för mig. I drömmen satt jag i en båt och var tvungen att säga farväl till mina vänner, där ibland även Emma. Blev mäkta förvånad då jag vaknade av att Emma lutade sig över mig och frågade varför jag låg där. Hur fan skulle jag veta det? Visste ju inte ens var jag var.... 


Emma: Marcus , Varför ligger du här?
Marcus: Hmmm, Emma, vad gör jag i badkaret?? 

Denna lilla incident finns även förevigad och skall så fort tiden tillåter dela den med alla er här.
Med stort nöje!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback