Möte med en man...

7 minuter till att sexans vagn kommer....

Satte mig i solen med musik i öronen och väntade. Ser en kort lite äldre man på avstånd. han prata och muttrar ganska så högt för sig själv. Jag tnker för mig själv: " Kom inte hit, kom inte hit, jaha , han kommer hit...."
Blitr alltid lite småttnervös när folk ska spontanprata.

Mannen kunde ha vart i 60 års åldern. Med trasigt ansikte efter ett fall i backen, blodig skjorta och en frän doft av sprit som infann sig satte han sig på bänken bredvid mig. På huvudet hade en en orange/grön mössa som liknade en morot. Tror det är en reklampryl man kunde få av matföretaget Knorr för ett tag sedan. "Fan du, grabben, Livet är inte att leka med" sa han med lite lätt irriterad röst. Kände mig halvtvungen att samtala med mannen ett slag så lät musiken spela i ena örat och tillät mig lyssna på mannen ett slag.

Han hade nyss förlorat kvinnan han älskade mest i hela livet och efter det hade det inte gått speciellt bra. Han kände sig ensam och totalt utelämnad efter han fått problem med drickan som han kallade de. Så borta men ändå så jäkla bright!

Det blev till en trevlig stund av samtal om hans älskade och uppmaningar om att jag skulle njuta av livet och ta vara på de jag älskar nu när jag kunde. "Efteråt är det ingen idé att säga att man tycker om någon" sa han och suckade.

Han hann även berätta att dagens ungdomar borde passa sig och veta lite mer ut och att vakter på alla stadens köpcenter borde få lite smörj. Men absolut inte för mycket.... Hahaha

Vagnen kom och mannen hoppade på samma vagn som jag. Helt tyst under resan tills stationen Brunnsparken, då han reser sig upp, tackar för ett samtal som ingen annan aldrig ger och berättar att han minsann ska njuta av livet. " Sexpack i solen, de du! Hej På´re" Så ringlade han ut genom dörrarna.

Helt fantastiskt möte men ändå lite skrämmande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback