Gott Nytt År!


Det är mörkt....
Från en helt fantastisk stjärnaklar himmel tindrar sjärnorna ikapp med månen
som likt ett skyddande täcke breder ut sitt ljus över staden. Luften är tunn och ovanligt kall. Det finns en förväntan
som vilar över människorna som jag möter. Ögon gnistrar... Det ryker ur deras munnar när det skrattar och pratar med varandra. I brunnsparken sitter den gamla kvinnan och ber för sin överlevnad och tigger om ett par kronor. Några ynka kronor för att göra livet lite lättare att leva. Är det något speciellt för henne en dag som denna, så som det är för oss "vanliga" människor?

Man har gjort sig fin och skall vara tillsammans med dom man tycker om.
Så även jag.

Så var även 2009 över.
Ett år som varit fyllt av skratt, överraskningar, tårar, utmaningar, Ögonblick som blivit till minne som aldrig
kommer försvinna från mitt hjärta. Ett år som varit precis som alla de andra skulle jag tro.
Men det har även funnits mörka stunder.
Sjukdom, dödsfall och andra tråkigheter har avspeglats under 2009. Så sent som härom natten var tragedin framme igen och gjorde oss påminda om att vi måste ta hand om varandra.

Det är med stor omtanke och värme i mitt hjärta som jag
Önskar er alla ett Riktigt
Gott Nytt År!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback