"Det mesta regnar bort...."

Ett par dagar av fullständig kaos ur vissa synvinklar...

Vadade mig genom allt vatten på gatorna till spårvagnen i går morse. Vart hade den sommarvärme och framförallt solen tagit vägen? Dom hade varnat för att temperaturen kunde sjunka en aning men inte att det skulle bli storm och översvämmning, Eller?

Stillsamt satte jag mig på vagnen i en varm tjocktröja som man annars bruka göra när det är höst. Regnet piskade inte mot rutan utan utgjorde istället en slags flod som gjorde att man inte såg ut över huvudtaget. Flickor i svarta luggar försökte frinetiskt få styr på sina dränkte frisyrer och rinnande smink medans föräldrarna pratade lugnande med sina plastinklädda barn.
Tänk vad praktiskt det var med regnkläder när man var liten, hängslebyxor med gummisnoddar runt stöveln och en jacka som alltid var för korta i ärmarna.... i oerhört snygga färger....

Uppslukad av boken jag just nu håller på att läsa "Bekantast bekanta" märkte jag inte att vagnen rullade in på ett annorlunda spår vid centralen, utan det varförst när den vända och körde tillbaka samma håll som jag började bli lite fundersam. En skarp doft av rök och kol infann sig i vagnen och när vi senare anlände till korsvägen visade det sig att det hade varit en stor brand på södra vägen. Ett av de stora fina husen hade brunnit kraftigt på natten. Avspärrade vägar med polis och brandkår och ett hav av människor som kommit endast för att se olyckan. Tragiskt när sådant händer....


Osammanhängande punkter!

¤ På Fredag är det en liten nyöppning av Psyket, Hatti och jag orkar inte vänta på grabbarna så en liten fest kommer det att bli! Tjooohej, här ska vi rocka sockarna av oss....

¤ Jourtid på jobbet imon, Nio timmar som djur i huset! Kom och hälsa på!

¤ Syster och Fabbe besöker staden för WOW i helgen, herre gud vad mysigt!!

¤Pengar tillbaka på skatten, Hello! Spännande......

Puss på eder alla!


Dagens Bild....




Kommentarer
Sandra

Jag hoppas innerligt att det blir en till fest sedan! Tänk på alla oss som inte kommit upp till Götet än... vi vill ju också festa så att tubsockorna flyger :)

2008-08-06 @ 00:15:41 | http://ssandraanderssonn.blogg.se/
Maribe

Ohh what a beautiful face!!

2008-08-07 @ 14:54:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback