Tisdag 17 Mars

Tisdagen har gått i solens tecken.

Redan vid dagens uppvaknande sken solen på behagligt avstånd och färgade rummet lite mysigt.
Efter att sett Tv4:as "Efter Tio" med Malou har jag börjat en ny fas i mitt liv.
De diskuterade sovvanor och så vidare. Kom till punkten som gällde snooza på morgonen.
Jag måste erkänna att jag är väldigt bra på att snooza. Tio minuter åt gången blir lätt 30 minuter och så får man det stressigt igen. När man dagen innan lovat sig själv att aldrig mer stressa.

Ja iallafal, då sa dom att om man fullständigt skiter i att ligga kvar och bli tröttare utan istället går upp direkt när klockan ringer så mår man mycket bättre. Ta en kopp kaffe kanske en dusch och sedan göra det man ska utan någon som helst stress. Då ska man tydligen må mycket bättre och vara gladare under dagen.



Testat detta och måste erkänna att det är helt grymt bra.
Mysigt att ha liten stund för sig själv med en kopp te och radion för att sedan traska iväg utan minsta stress.



Haft Bjärnum på besök i skolan idag.
Det var dags för deras årliga studieresa till Göteborg. Kändes som det var igår som det jag min klass som var här. Galet!
Kul att få lite publik. Tror inte att någon pressat och kämpat så mycket som idag.
Kul att träffa klassen igen och framförallt Jonna. Fina fina Jonna!
Hann med en mycket mysig fika med henne också. Kycklingmacka på TinTin är favoriten!


Våren har kommit...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback