Tillfällig gäst i ditt liv....

Äntligen var det den 28 Novemer, jag hade väntat sen mitten av  Februari då jag beställde biljetterna till mig och Jan. Jonas Gardell hade äntligen kommit till Halmstads Teater med sin nya show " Tillfällig Gäst i Ditt liv".

Tack vare detta tidiga inbokande hade jag lyckats att få plats på Rad 1 Förnedringens bänkrad! Fantastiskt!

Förhållandevis kort dag i skolan satte jag mig i bilen mot Halmstad. En smula nervös och med en stor portion nyfikenhet gick vi in i salongen och tadaaaahhaaaa....Rad 1, Så nära man kan komma, vi skulle inte missa den minsta lilla spottpartikel som lämnade Jonas mun de närmsta två timmarna!

Föreställningen var fantastisk och berörde mig på många sätt, oftast låg vi alla dubbelvikta av skratt medens Jan fick sitta med en Dildo i handen föreställande Brummel-man från Klas-Klättermus.... hahah men även på det allvarliga planet som jonas alltid har med. De han ville förmedla var att vi alla är tillfälliga gäster i varandras liv, en del på lång tid men även många endast för en kort kortstund. Berättelsen om hans mor var galet bra angående Demens och förlust inte bara i minnet....

   






Stannade kvar efter föreställningen som bestämt och träffade och snackade en del med Jonas. Trevlig och väldigt ödmjuk kille. pratade om allt från rekvisitan till hans försenade plan och stresade dag. Extra föreställning kommer att ges den 7 Februari 2008, Då ska jag dit igen mednågra från klassen! Hurra! Hurra!



Återigen en fantastisk show med både komik och allvar. Alla borde se den!

image111

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback