Tvättstugeskvaller

För första gången i mitt 19-åriga liv har jag upplevt det som vårt mellanmjölksland är uppbyggt på. Skvaller i tvättstugan!

Emma och Jag smög ner i går kväll för att slänga in ett par maskiner på någon annas tvätttid men som verkade redan var färdig använda......just som vi står där och smyger som mest trycks handtaget ner och in kommer en äldre kvinna liknande Shrek. Hmmmm........Påkommna!

Blev rejält utstuderade av damen som stod helt tyst en bra stund innan hon såg sin chans till umgänge ich började då prata.....ordentligt! På den lilla stund vi sto där hann hon förklara allt om tvättstugen, att maskinerna suger, att den setrufugerar bara TRE gånger och endast tre gånger, fattade inte riktigt allvaret i det tro jag.....

Insåg efter en stund att jag var tvungen att fråga lite om henne så ställde snällt frågan:
- Ja men i vilken uppgång bor du då?

Då kom det, skvallret.........Var som en pånytt födelse, insåg först i mitten av samtalet att jag var mitt inne i Sveriges Kärna...... Fantastiskt!!    Hahaha



I helgen ska jag till Göteborg med mina kära vänner......weee....ska bli otroligt roligt att komma till liseberg igen och träffa alla fina människor och kaniner! har även fixat en Gasten-runda, vet att jag själv aldrig klarat gå den men men på lördag ska jag....

På lördag kväll är det STAGE som gäller, måste visa mina skolpolare vilken fin Stagekultur vi har upp i Gbg....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback