Skrattet förlänger mig....

Packade bilen full med några härliga grabbar från klassen igår och brummade iväg mot Hässleholm. Lite inköp av tröjor och andra plagg för att trycka skollogon på. Linne för min del, resten var redan fixat....

18.00 hade vi bokat två banor på ZuperBowl lite utanför Hässleholm Centrum, hahah vid detta lagret hade jag segern inplanerad. mohahaah...
På med de snygga skorna och en stor portion självförtroende och sen var det bara att köra....

STRIKE
stor det stort på skärmen ovanför mig efter första gången jag kastat iväg det därklotet som jag alltid tror att jag ska fastna med fingrarna i! Tjooohej! Ville inte verka alltför glad eftersom detta egentligen bara var en lek, Hmmmm.... STRIK, gör man ju typ HELA tiden, Hmmm....

Konkurrenterna på min bana var Gotlands stolthet Isak och Hingsten från Vallentuna, Christian! även Chrisitan öppnar med en STRIKE, Ha tur tänker jag.....

Resterande 58 minuter av spelet i bowlinghallen är som en dimma för mig....medans grabbarna låg på tresiffriga summor strävade jag mot att slå banrekord, på tvåsiffrigt iaf..... Blev nog inte riktigt som jag hade tänkte mig....

Svårt bitter som jag alltid blir när jag förlorar i något tog vi oss en hamburgare i restauragngen för att senare brumma hemmåt igen där Mys väntade i Vita huset!  Fortfarande lite småbitter över dunderfloppen igår kväll... måste nog smälta det ett par dagar..... Pinsamt!

Idag har vi gemenskapsdag här på skolan, alla de andra skolorna som också tillhör markarydsfolkhögskola har kommit hit för att lekam lite. Hmm leka o leka, halvtrista föreläsningar, Blir lätt utrtråkad av biffiga killar med brottaröron som ska prata om träning och nämner ungefär tre saker på en timma om och om igen....

Andra Passet var med en liten liten söt tant vid Namn Marie, Marie hade bytt bana från massör och gått en tvådagarskurs i skrattets tecken, Varför skrattar vi och lärt sig att man mår bättre ju mer man skrattar. Passet blev till en härlig orgie av skratt.
Fånigt roligt att se machokillarna på översta raden av läktaren som hade lite
svårt att släppa loss.... Fniss Fniss





I morgon är det studiedag för oss och det innebär att jag tar min bil och drar mig mot "Falkenhell" återigen. Upp till Götet på Fredag för att Kanina mig en sista gången innan åretsavslutningsfest på Söndag!



På Måndag händer DET........ Årets Höstshow skall presenteras och alla roller skall delas ut.... hade långt samtal med Helena ( Drama lärare och även ansvarig för showen) igår om vad som kommer att hända.
Alla går på helspänn och vill inte bli besvikna eller verka sämre än de andra....

Orkar inte lägga energi på de, alla roller är satta och det jag får vill dom att jag sak göra och tror att jag kan göra det bra. Upp till dom! men klart man hoppas på att få något roligt!

Boka biljetter?  http://www.markarydsfolkhogskola.se/bjarnum/index.htm





Pussar!



Ps. Glädjer mig att syrran hittat till facebook-sekten, nu är vi alla samlade!!


  <-----------Lika som frukt?-----------> 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback