Lets talk about love....

Vissa börjar sin morgon med en stadig frukost med några speciella och skitdyra frukostflingor som ska ge dem en bättre magkänsla inom 14 dagar men jag gjorde ungefär tvärtom. Vaknad upp 20 minuter innan skolan började...... kris!
Även i sådana här situationer sätts Marcus och hans omdöme på prov. Istället för att slänga i sig något att äta
(eftersom frukosten faktiskt är det viktigaste målet på hela dagen) så väljer Marcus att göra sig snygg och fräsch......blev faktiskt inte alls förvånad. 

Andra Ideér som Marcus kläckt ur sig:

Hellre snygg och kall än full och varm - Angående kläder
Hellre varm och våt än ful och torr - Angående skor




Rapporterar från varje lektion idag:

TP ( Teaterproduktion) - Gick bra, repar olika scener och stressen börjar komma, premiär nästa fredag!
Balett - baletten var riktigt rolig idag, gjorde några av de grejerna jag gillar.
Micteknik - Sjöng inte idag, skönt att bara slappna av och njuta av andra...Tre-lörer nästa vecka! 
                    - Lets talk about love! Tillsamans med Vickan och Hanna. Kommer bli skitbra!
Röst & Tal - Läste upp min text och det gick riktigt bra. Kul att höra alla andra också, mycket känslor
                       kommer upp!




Ikväll bär det av till Hässleholm och stadens kulturhus, Ska bli mysigt tycker jag. troligen hela klassen ska åka och kanske ett tillfälle att göra sig lite snygg på. är inte så ofta man varken ahr ork elelr tid till det, förutom när man försvoit sig så klart =)

Samtidigt som jag tycker det ska bli skönt att komma ifrån Bjärnum och skolan lite så är jag super-stressad över en massa andra saker. Trodde verkligend denna veckan skulle bli mild och utan lika mycket stress.

Men!

De grå stofttet på mitt golv försvinner inte från min golcyta helt av sig själv, Jazz-låten som ksall framföras på fredag inför klassen blir inte samma sak om jag inte sjunger bra eller inte kan texten.... TP- manuset måste pluggas in, med andra ord har jag en massa annat som känns aningen viktigare, men men.... kanske hinner med lite av de innan vi åker!





Marcus Tackar för sig och återkommer en annan dag.... då det inte regnar....



Marcus Saknar....



                          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback