High School Musical - On stage

Så var ännu en dag till ända...


Småtrött efter gårdagens fest tillägnade vi större delen av dagen till att slappa och ta det väldigt lugnt.
Inget inplanerat och inget vidare behov av att göra något.....tills klockan var 14 och jag lade fram den briljata idén att gå och se scenversionen av High School Musical med ett antal vänner deltagande.
Diskussion fram och tillbaka angående övertagande av biljetter men så iallafal, beslöt vi oss gör att gå, även om några biligare biljetter inte syntes till.

Hmmm..
Vet inte riktigt vad jag hade för förväntningar men med ett hav av kids som räckte oss till knäna "vadade" vi oss i Nöjesteaterns salong. En riktigt fin och mysig liten teater.

Fullt ös från första sekund. snygga körarr, grymma danser och enstående scenografi.
Storyn är väl kankse inte den grövsta men gänget på scen gjorde den till var den var. Hela landet andas i HSM-anda och måste ju känna igen näst intill varenda replik. Sockersöt men ändå inte så man blev illamående.
Kan säga helt ärligt att jag satt med gåshud genom nästan varje sångnummer.
Mycket pågrund av min vän och norrlands stolthet, David Lindgren. Som då spelar den manlig huvudrollen, troy.

Kul att även få se Caroline på scen igen, lika sprudlande och full av energi. Henne ser som rollen Taylor.
Så en fin föreställning för en välddigt bred publik men självklart ett måste för alla små som stora HSM älskare.

Tack ska ni ha gänget för en fin föreställning!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback