Göteborgs Lucia 2008

Ännu en dag i sängen...

Blir smått totalgalen av att ligga hemma i sängen en dag... Nu är det andra på rad. Hjälp Mig!
Med Ipren, ingefära och sömn har jag försökt bemästra de onda grejerna i kroppen... Känner mig smått bättre nu här på kvällen men har satt sig mera i näsan och bihålorna. Någon påstod att det är då det börjar gå över, hoppas så!


Dagen har varit ganska så händelserik för att vara en såndär " Ligga hemmadag".
Blev tidigt i morse uppringd av en kvinna från
 GP, GöteborgsPosten. Dom har ett samarbeta tillsamans med Göteborgs Lucia kår. Sedan en tid tillbaka har dom tagit emot anmälningar till årets kår.
Jag har blivit uttagen till årets kår. Ingen simpel stjärngosse, nej nej, utan..... Staffan stalledräng. Tre killar har valt ut av GP för att deltaga. Grymt många lussetåg, intervjuer, reklamgrejer och inte minst en bild på mig själv i måtten 2x6 meter hängandes i Nordstan hade jag mig att vänta ,berättade den glada och mycket trevliga tjejen i luren. Samtidigt som en av flickorna skall röstas fram till Årets Lucia ska en av oss tre pojkar bli framröstad till: Årets Staffan! 
 
Grymt roligt!

Blir dock tvungen att binda mig på heltid till dom från den 20 Nov till den 17 Dec och det
blir nog svårt. Har ju faktiskt en skola att tänka på. Skall maka mig iväg till skolan
imorgon, skall sätta mig ner och prata med lärarna om det men tror tyvärr att det blir svårt.

Blev även uppringd av Mattias på SATS-Sportclub här i stan som meddelade att jag vunnit
ett träningskort.
Det är ju kalasbra nu på min väg mot Biffigheten. Skall dit imorogn efter skolan för att få en rundvisning och se vad dom har att erbjuda. Spännande!


Nej nu ska jag tillbaka ner i sängen och unna mig en kopp ingefärste.... Gott!



Ps. Nu är det fyra dagar kvar och sen............ BOOM

Kommentarer
Lina

Grattis vännen! Men gjorde killarna ingen audition? De sökande tjejerna har två gallringar som väntar dem, Arna sökte förra året :P Vi ses på lördag, Puss & kram

2008-09-23 @ 22:18:29 | http://linamusique.blogg.se/
Marika

Haha, grattis! Jag ska definitivt rösta på dig! Kram

2008-09-24 @ 10:12:26 | http://marika1982.blogspot.com
Anna

Yeay! Fy vad roligt för dig :) Kör hårt!

2008-09-25 @ 10:46:43 | http://annajohanssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback