Bank och regnkris...

Regnet har åter tagit ett fast grepp om staden i väst

Hoppades på en fin, kall och framförallt torr höst. Röda löv, sol som skiner och det bästa av allt, den första frosten som lägger en tunn, tunn, tunn hinna av vitt glasyr på allt. Mysigt!

Men idag var bilden en annan, blöta löv ihopknycklade som forsade ut med gatorna i allt vatten. Solen fanns inte i syna och temeraturen var över långt ifrån frosttillstånd.


Tackade idag Nej till att deltaga i Göteborgs Luciakår iår. Riktigt tråkigt men skulle ha tagit allt för mycket tid från skolan och jag hade missat på tok för mycket. Blev försäkrad om att dom skulle ringa nästa år igen för att se hur jag hade det då. Antagligen i samma läge men man vet aldrig.

Är lite oroad över den där stora "Finanskrisen" som tydligen är här. Vad händer? Vad kommer hända? Och hur kommer jag märka att det händer?? Hjälp! Har samma känsla som när jag vet att det skall börja åska under dagen men ännu inte gjort det.... något löskigt är på väg men när ska det hända....

Med ruskig värk i kroppen efter hårda danspass skall jag nu titta på kudden. Aldrig mer en sådan försovning som i morse. Uppvaknande 40 min innan musikteorin skulle börja. Men jag hann!



Hej På´re

Kommentarer
Ghosthand

Detta är en bra blogg med fint språk och en bra "blandning" av smått och stort. Du ville ju ha ett omdöme?



Vad gäller Den Stora Finanskrisen är det en märklig sak med sådana här ekonomiska kriser, och det är att de blir precis så stora som man gör dem till. Bästa sättet att förvärra dem är att blåsa upp paniken. Så även om det kan låta märkligt, tror jag att bästa modellen nu är att försöka ignorera det hela så mycket som möjligt.

2008-10-01 @ 11:58:06 | http://spokskrivarn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback