Äntligen fredag igen....

Sista dagen i arbetsveckan är här....

Fredagen är äntligen här igen, veckorna rusar förbi och nu är vi alltså här igen.
Men det är inte alls som när man var liten. Fredag och Lördag var alltid något speciellt.
Man hade en viss känsla i magen som liten.  Man kom hem från dagmamman, eller träning som i mitt fall på senare år. Man kom hem till ett hus som doftade hemlagad pizza eller pommes Frites för det var ju faktiskt helg. Man fick dricka läsk och behövde inte sova tidigt även om jag alltid somnade i mammas knä i soffan, som för övrigt hade ett väldigt sticksigt och strävt tyg som gjorde att om man somnade direkt på det med kinden vaknade man senare upp med lite rivsår och utlsag på den lilla kinden. Dåliga erfarenheter!
På tv gick det underhållningsprogram som alla redan har glömt; Fångarna på fortet, På Rymmen, Gladiatorerna,
Sikta mot sjärnorna, 24 Karat och icke att förglömma älskade Lotta med Kär & Galen!!

Lördagen innebar ungefär samma sak, ibland kunde denna heliga dag innebära en match med fotbollslaget eller ibland även så kallade "sammandrag" med några matcher under samma dag på samma plan. Då hade man med sig fikakorg, Mysigt!

Varför har man liksom slutat med godispåse?? Dennispåsen eller varför inte Tom & Jerry påsen som var minst lika bra, Finns säkert en form av dom nu med fast säkert inte av samma klass....

Jag längtar helt enkelt tillbaka sjukt mycket tills när helgen var lite mer speciell.....

Imorgon ska jag tvätta, för att fira helgen, sånt gör man när man är vuxen!





Kommentarer
soffan

mmm, jag vet! Visst va det bättre förr!

2008-09-05 @ 22:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback