På begäran...

Ibland finns det grejer i radio som man är sugen att lyssna på.

Sveriges Radio har ett 30 dagars arkiv där man kan gå tillbaka och lyssna på det man missat eller bara
vill höra en gång till.
Jag använder mig av ett annat sätt.

Fått förfrågan om hur man gör och vilket porgram jag använder så tänkte göra en tipshörna.

Finns säkert massor av program som du kan använda för att streama ner grejer.
Det program som jag använder mig av heter Soundcapture och finns för gratis nedladdning Här.
Du laddar ner programmet till din dator, följ anvisningarna i installationen.
Sen är du redo att sätta igång!

Leta upp det program/klipp du vill ha.
Sätt igång det samtidigt som du sätter igång Soundcapture REC.
Sedan låter du programmet spelas så länge som du vill spela in det.
Filen sparas sedan där du vill ha den och i det format som du själv väljer!
Så enkelt är det!

Programmet spelar alltså in det som går genom ditt ljudkort!

Så, enkelt tips om du vill ha ditt favorit program från radion i din MP3.


Frågor?


Kommentarer
Natalie

hur gör man om man har en mac?

2009-04-14 @ 13:33:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback