Spamalot till svensk scen...

Skandianvienpremiär...

Om ca ett och ett halvt år, alltså hösten 2010 slår Nöjesteatern i Malmö upp portarna
för något alldeles extra.
Dom ska nämligen göra Skaninavien-premiären av Monty Pythons Succémusikal, Spamalot!

Malmö blir den tredje staden i Europa att sätta upp den.
Det är endast London och Barcelona som gjortslag i saken tidigare. Musikalen har blivit en stor succé i båda länderna.
Idag har Nöjesteatern gått ut med några av de stora svenska namn som skall medverka, några av dom är humorduon från "Hipp Hipp", Johan Wester och Anders Jansson. Men dom blir inte ensamma.
Vad säger ni om Adde Malmberg och Johan Glans?
Vem som kommer spela den kvinnliga huvudrollen som "Lady Of The Lake" är ännu inte fastställt.
I Londonuppsättningen nu senast kunde man se svenska Nina Söderquist. Hon kommer bli kallad till audition berättar regissören Anders Albien.


Jag vet inte riktigt vad jag skall tycka!


Musikalen handlar om kung Arthur och riddarna kring det runda bordet.
Vi får följa med dom på deras jakt efter den heliga graal.

Musikalen hade premiär i Chicago 2005, kom senare samma år till Broadway och nådde sedan London och
West End i slutet av 2006.  Succén har varit given sen premiären 2005!

För dig som är intresserad släpps biljetterna imorgon Torsdag!
Läs mer här!







Vad tycker du?

Kommentarer
Anonym

Hurra!

Jag hoppas högt av glädje.

Vet inte vad jag tycker om rollbesättningen.



2009-04-15 @ 18:41:36
Jessica

Håller med föregående talar!

2009-04-15 @ 21:27:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback