Ruby Stand-up

Hemma efter en kväll i skrattets tecken...


Visste inte riktigt vad jag hade att vänta mig när jag svängde in genom snurrdörren på hotellet och Ruby Stan-up.
Allt var som det är på alla andra flåtta hotell, fotöljer i rött skinn, coola lampor och ständigt leende människor med en liten käck skarf knuten runt halsen.

Slutsålt till kvällens show som Kristoffer Appelquist och Jonas Gardell stod för. Göteborgaren Niklas An
dersson var konfrencier och uppvärmare. han nådde inte riktigt fram, minns hur han skulle värma upp lisebergspubliken inför the ark för ett par år sedan... Gick sådär då också. Slutade med att folk kastade grejer.... på honom!


Iallafall, inte varje dag man går ut själv. Köpte mig en stor stark och tog plats vid ett av de små borden till höger som scenen. En mycket förkyld Kristoffer Appelquist öppnade kvällen och gjorde det faktiskt lite bra. Inget jättefan av de jag sett i tv men nu var han riktigt bra. Paus....

Besökte herrummet och träffade då den något stressade Jonas Gardell. Kom precis från ett föredrag om sin nya bok "Om Jesus" i Alingsås. Berättade om den fullsatta kyrkan och glada människor. Skall på hans föredrag här i Domkyrkan imorgon kl 19.00.

Antar att det får bli en väntan i kyrkan för att få bra plats, eller plats över huvudtaget.

En hysterisk Jonas entrar scenen med en energi som verkar outtröttlig.
Kände igen en del skämt men en hel del nytt material, kul!  Blev en hel del sex och snuskskämt. haha riktigt bra!
Kände hur vuxenpoängen rullade in när jag stod där med min öl och skrattade, utan att ha med mig någon!

Jag var inte rädd!


Och Tack igen Jonas för en trevlig kväll och biljetten!

Kram & God Natt



Kommentarer
Tina

Jag var på Liseberg den premiären och jag har sett honom uppträda på klubbar och det är STOR skillnad. Gud vad du överdriver, riktigt pinsamt av dig.

The Ark hade fans som var 13-15 år och de ville höra sina idoler sjunga och ingen som skojade med dem. Tror knappast att Gardell eller någon annan hade gjort bättre ifrån sig just den kvällen bland dessa tonåringar. Nu tycker jag iofsg inte att Gardell kan kallas för en komiker/stå-uppare men ändå.



Gardell däremot tycker jag var usel. Men det är väl för att han har en "speciell" publik. Det var märkliga människor på Ruby´s den kvällen. Det var helt klart konstiga människor och tack och lov kan man gå dit igen och njuta av riktig humor med alla riktiga stå-uppare. Nej, Gardell var way too much för min smak. Tycker dessutom att han verkar vara riktigt elak person. Men hoppas att han håller sig till kyrkor i framtiden, mkt bättre ställe för honom. Jag är glad jag ändå tog mig dit för att ge honom en 5:e chans på scen och nu får det räcka =). Ha en bra kväll!

2009-04-10 @ 21:00:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback