Ondskefulla djur...

Vad är mer svårskött än Jordgetingar?

Mer skrämmande än Grävlingar?

Kletigare än maskar?

Mer onskefulla än igelkottar?


Jo, Mördarsniglarna!
Dom är bruna och inte alls lika mysiga som sina svarta kusiner.
Vi har alla en realtion till dom och ingen tycker om dom.
Sommaren är på väg och så även den årliga attacken av mördarsniglarna!

Mig stör dom inte överdrivet mycket, kan nog va för att jag inte är ägare till någon mossinvaderad gräsmatta som jag måste göra fin för att bräcka mina grannar med. Inte heller några rododendronbuskar som dör för att de hemska djuren som är fyllda av onska ska ha mat på bordet.

Sniglen har sitt ursprung i Spanien och Italien men kom hit till vårt vackra oskyldiga land 1975.
Då frågar jag mig. Vem fan var det som tog hit den? Vad ville den personen egentligen!
Första sniglen hittades i Skåne! Jävla skåne! Gräv bort, makulera, Ctrl Alt Delete!

Hur gör man för att utrota dom då?

Jo, antingen ska man hälla öl eller salt på dom. Vanlig kaffesump går också bra.
Löfbergs Lila eller Gevalia. Spelar ingen större roll skulle jag tro,
Ett annat effektivt sätt som även gör en lite glad i hjärtat är att klippa sönder dom.
ta en sax och njut sedan av att se dom delas på mitten....


Lycka till!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback