"Jag älskar mitt meningslösa liv...."


Lovet är slut.

Det är söndag kväll igen. Beck på tv.
Veckan har gått ohyggligt fort. Spenderade första delen av veckan i Falkenberg och här i Göteborg.

Tycker att det fånigaste med bloggar är folk som dokumenterar allt i sitt liv. Ovesentliga saker som vad dom bär för kläder eller äter till lunch. Om man dessutom lägger upp bildbevis på sin citronmuffins  eller sina ljusblå jeans har det gått ännu längre. Lite för långt, enligt mig iaf!
Vill själv inte hamna där men haft några fantastiska dagar i Stockholm som jag måste berätta lite om.

Gav resan i julklapp till Robin. Mannen hade aldrig besökt staden tidigare förutom tågbyte och liknande.
Bodde hos min älskade syster och hennes man eller "lyxälskare" som han hellre vill kalla sig. Bättre människor finns det nog inte. Sjukt glad att dom hör till just mina närmaste.

Goda middagar, trevligt sällskap och shopping var lite av det vi hann med.

Resan huvudmål var att gå till Vasateatern för att se föreställningen " Blommor av stål".
Fått bra kritik och har blivit till en stor succé. Pernilla August, Suzanne Reauter, Melinda Kinnaman, Linda Ulvaeus, Cecilia Nilsson och Gunilla Nyroos var de sex kvinnorna som drev storyn framåt.
oerhört fänglsande om livet i en frisersalong.
Glatt och sorgligt. Alla som någonsin får chansen att gå till vasa och se uppsättningen bör göra det!



Skulle hälsat på David och Robin i producers på chinateatern men slutsålt, Ledde då till eftermiddagsbio. The Wrestler. Mycket sevärd film. ruskigt nego till en början men fin story.

Resans andra kulturhändelse blev Cabaretstadsteatern i regi av Colin Nutley. I rollerna såg vi bla. Rikard Wollf, Helena Bergström, Siw Malmqvist och Lars Betkhe. Fina teaterdelar fast inte i närheten av den uppsättningen av cabaret jag såg för ett par år sedan med Jöback O Co.
Inga vidare sångare, men hade köpt den dåliga sången mer ifall de bara köttat i lite.
Halvlam ensemble som inte riktigt vågade kändes det som.



Kvällen avslutades på Göta Lejon där det var dags för att beskåda veckans deltävling i Melodifestivalen som var inspelad. Musikal och teaterfolket som missat den direktsända tv sändningen hade samlats för att se den. Trevligt!
God öl och trevligt sällskap.



Men så, hemma i vardagen igen!
Om ett par timmar ringer klockan och jag ska till skolan igen, som "vanligt".
Har inte dansat på ca 2 veckor pga av mitt trasiga knä. Hoppas jag kan va med imorgon på lektionerna!



Kram på er! 




"Jag älskar mitt emningslösa liv
Hur är ditt liv?
Och jag svarar, jag är glad att bo i Stockholm"



Kommentarer
3 Barns morsan

Hej Hej!

Gunilla här igen!

Förstår vad du menar med skrivkåta människor. Rör inte mig i bakdelen vad folk äter till frukost eller har på sig. Du är långt ifrån, lugna dig!



Tack igen för bra läsande!

Kram Gunilla

2009-02-15 @ 23:04:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback