Midsommar

Det närmar sig...

Midsommarafton alltså...
Är det när det gått halvasommar elelr varför heter det så?

Kransar i håret, förnedrande danser kring stången och ösregn.
Så kan man sammanfatta Midsommar om jag får bestämma. När jag var liten samlades alla i byggden på en slags äng där en stång stod. Klädd av byggdes frivilliga kvällen innan.

Föreningar sålde lotter, barn sprang omrking och de vuxna satt i gräset, fikade och pratade.
På en vagn intill skogen stod Lailas Trio, (tror dom hette så). Där snackar vi gänget som skulle kunna skapat
"Vi äro musikanter".... Fiol och dragspel... härligt!

ed åren har jag fått mer och mer ångest inför midsommarafton.
Allt måste bli sådär perfekt som på ett vykort och blir lätt lite krystat.

I år jobbar jag på både midsommarafton och dagen efter. regn är spått ändå så.
Men då är frågan, vad ska man göra!!?

Vad ska du göra på midsommar?



Kommentarer
Jossan

Oooh, Stommens hage. Det var tider det. Vet du? Jag tror till och med att jag har ngt kort där solen lyser. Inte illa..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback