Jarl Alfredius har avlidit...

Herr Aktuellt har gått ur tiden...

Samtidigt som barnprogammet satte igång i Svt1 Rullade Aktuellts signaturmeoldi i grannnkanalen svt2.

Hade man otur skulle fadern i familjen kolla vad som hänt i världen och vädret för att förutspå skörden så man missade de första minutrarna av Bolimopa. istället fick man se det gula A:et i ena hörnet och oftast en man som pratade i samma tonläge programmet igenom.

Den man med samma tonläge som jag minns mest är Jarl Alfredius.
Redan 1966 började Jarl sin karriär på Svt:s aktuellt där han skulle bli självaste Herr Aktuellt med sina 21-sändningar.
Som ung hade han drömmen om att få arbeta som skådespelare men gick aldrig hela vägen, Sökte in till dramaten två gånger men det gick inget vidare.


Minns när jag i femte klass var på studiebesök på SVT i Stockholm, hur vi fick besöka nyhetsstudion där det strax skulle vara sändning, Minns även hur jag tvingade mamma till att ta ett kort på honom. Han var mycket trevlig redan då!
tror jag skall leta fram det gammla fotot och sätta upp på väggen...

Jarl slutade på Svt Juli 2008. han hade drabbats av prostatacancer.
I morse avled jarl Alfredius i sitt hem 66 år gammla.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback