Namnbyte?

Marcus Göran Helmer Gustafsson...

Det är mitt nuvarande fullstädniga namn. Varken mer eller mindre.
Göran efter pappa, Helmer efter morfar och Marcus efter någon kille i min systers klass som alltid verkade mysig och snäll.
Men så efternamnet. Gustafsson.
Måste ha börjat någonstans när Gustaf fick en son. Verkligen fiffigt att komma på ett sådan klatchigt namn då.
Men nu?'
Finns väl ingen i min släkt som lever som heter Gusaf.
Gustafsson kommer från pappas sida och även min kära mor är nu ingift Gustafsson.

Hon hette tidigare Hilldén. Så gör även min syster nu.
Har länge funderat på det och nu kanske kommit till ända på tanken. Namnbyte...
Gustafsson kanske ska bli Hilldén istället??

Finns hur många gustafsson som helst, hade varit lite roligt att få bevara Mammas flicknamn.

Vad tycker ni?

Kommentarer
Soffan

Klart bättre än Gustafsson!

2009-03-06 @ 21:41:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback