Vinnaren är: La Voix

En söndag av tomhet...

Så var det avgjort, årets bidrag till Eurovision Song Contest i Moskva blev till slut Malena Ernman och hennes La Voix.
Tyckte att det var en rikitgt bra final. Jag går emot störömmen lite och står för att jag fullkomligt älskar Petra Mede. Tycker att hon har gjort ett grymt bra jobb som Luuks efterträdare!

11 bidrag skulle bli 1. Det kunde gå lite hur som kändes det som.
Jurygrupperna gav sina röster och då såg det faktiskt riktigt bra ut. Måns, Sarah och Alcazar i toppen.
Medens förhandsfavoriterna Ugglas och Ernamn låg en bit ner på listan.
Men, Men sen skulle svenska folket säga sitt och då gick det som det gick.
I slutändan skiljde det endast 0,21% mellan Ernmans skrikopera och ugglas bedgan. Vilket kan låta väldigt lite men om man ser till antal samtal var det hela 4000....



En för en i toppen föll bort och när Ugglas fick näst mest poäng fanns det bara ett bidrag kvar som kunde få sista!
Melan Ernman, Väntat fast ändå inte.  En brutal tomhet infann sig i mig... tror jag även dog en smula innombords.

Oscar, Motoboy stog på scen som årets coverartist till Perrillis Hero. Alltid lika fint och mysigt...


Så, idag är det söndag. Emma är kvar men ska åka hem idag. Mysigt att ha henne här ett par dagar.
Utanför fönstret är det klarblå himmel och solen skiner. Tror det är att måste att dra sig ut snarast. Snön lär väl komma tillbaka så det gäller att passa på.

Kram

Kommentarer
C

oj, var det där en pik? med risk för plagiat ska jag genast byta djur...jag gillar kråkor bättre..

2009-03-15 @ 13:16:55
Hanna

Kräver votering, Stay the night skulle antagligen klara sig bättre i Moskva!

Allt bra med herr Gustafsson?

2009-03-15 @ 17:11:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback