Dokusåpan Ullared!

Dokusåpan "Färjan" har blivit till en stor tittarsuccé för kanal 5.
Säsongerna har avlöst varandra men är nu slut för alltid.
Vi har fått följa personalen på färjan och deras olika slags uppdrag i deras vardag på havet. Besökarna som vart
av olika kaliber har underhållt oss till tusen verkligen. Allt från raggarkillar till kvinnor som är utsända av Jesus...


Nu kommer Kanal5 med sin nya satsning.

Vad är folkligare är Allsång
Festligare är fläskfilé
Fullare är finlandsfärjan?




Jo, Ge-Kås i Ullared.
Det gigantiska gula lågprisvaruhuset ute i skogen utanför Falkenberg. Närmare bestämt på precis samma plats som jag är uppväxt. Har själv spenderat otaliga timmar i det gula huset.
För "vanliga" svenskar är detta något speciellt, en resa till Ullaredär något som man planerar länge och kanske till och i en buss med andra som har samma shoppingintresse. Folk åker hur långt som helst.

Så, färjan är historia och nu får vi alltså följa folket i varuhuset. Personal samt de hysteriska besökarna som
gör allt för att fynda billiga prylar.

Ska bli ruggigt roligt att se hur detta kan bli.
Redan sett de första minutrarna av öppningsavsnittet på nätet. Verkar lovande och kan nog bli underhållande.
Inte mins för oss bybor som känner folk i serien och vet exakt vad det handlar om... hahah



Så bänka er i sofforna i kväll kl 20.00 och sex veckor framåt.
Jag kan även meddela att en serien kommer att få en uppföljning och inspelningarna är igång...

Kommer du följa programet?

Kommentarer
Den stora kusinen

Jag tyckte faktiskt att det va helt ok. TV vinklar ju alltid saker o ting men det kunde varit mycke värre. Vad tyckte du då?

2009-11-03 @ 18:59:21 | http://yrt.blogg.se/
Sandra

Hej Marcus!

Jag e superdålig på att kommentera på din blogg. Kollar in här lite då å då men säger aldrig nåt...ska bli ändring på det nu!

Jag tyckte tanterna från Gbg va störtsköna! Tycker dom ska ha ett eget program! hahaha...

Ha det, kram kram

2009-11-04 @ 13:27:36 | http://detvabattreforr.blogg.se/
sannie

Jag diggade gittan och maggan från göteborg! :) de var stört sköna! haha. de bjöd verkligen på sig själva och älskar deras skratt, haha !

2009-11-05 @ 18:02:47 | http://sannieschutt.blogg.se/
Susanne PLUskan Landström

Hej Marcus. Måste få säga att du är ett proffs, vilka Underbara bilder.

Men vad har du fått den infon om att det spelas in en andra omgång av ULLARED? det är fel! dom har just spelat in avsnitt 7 som är ett julavsnitt. Det förhandlas om en Andra gång men inget är klart, ska avgöras i Januari. Själv är jag med avsnitt 5. När kortet togs så var jag ledig så där av att jag inte är med på det.

Önskar dej en underbar semester i Thailand, Nora E ska väl dit och Elin E är väl där så du kanske får lite Okome känsla där nere. Kram Susanne PLUskan

2009-11-22 @ 08:12:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback