Advent stundar....

Det är den 28 November, dagen före den Första Advent!


Jag sitter på ett Café i Haga, en av de Göteborgs äldsta stadsedelar.
Kullerstensgator med små krypin, knappaffärer, skomakare och små mysiga caféer.
Utanför fönstret som är klätt av imma från all värme här på insidan ser jag människor som stressat tar sig fram på gatorna. På det lilla torget säljs det hemstöpta ljus och dörrkransar...


Det där var exakt ett år sedan.
Ett år sedan jag satt inne i värmen på det där lilla cafét och blickade ut och tänkte hur fort året hade gått.
Nu är jag här igen. Och änn ett år har gått...


Stjärnan har fått sin plats i fönstret så att jesusbarnet vet att det
är här han ska födas och sprida evig värme och outröttligt kärlek. Eller nått!?

Nu gäller det att på sju dagar suga in så mycket mörker och julkänsla som det bara är möjligt innan
herrelösa hundar, palmer och elefanter tar över mitt sinne....

Rådde en viss kris i mitt liv igår då jag insåg att min externa Hårddisk med alla mina grejer på
höll på att dö ut. Pipandet från respiratorn övergick allt mer till en entonig signal....
Vid ett tillfälle var 11.500 bilder borta. Förstår ni vilket missöde?

Nu har jag lyckats göra något så de mesta på disken är räddat men tappat mycket, tyvärr!

Kvällen spenderas i goda vänners sällskap, glögg och en stor portion mys.
Ska även försöka ta mig till Stadsteatern och skåda den fantastiska Salem Al Fakir som har spelning där ikväll!

Kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback