Rätt Vaccinerad?



Twinrix-reklamen rullar på tv så gott som varje reklampaus.
Hepatit hit, Hepatit dit....

Inför min resa till Thailand i December så är jag tvungen att vaccinera mig.
Idag gjorde jag och min blivande reskompis Christa det. Besök på Järnhälsan!

Sitta i ett rum med Syster Gunilla som informerade om vaccinationer i stort, risker och procentantal.
Vad ska man undervika? Vad ska man tänka på?
Syster Gunilla var en mycket bestämd liten dam. Taskig hörsel och lite lätt stött.
Hon hade det där typiska "Jag är sjuksköterksautseendet". Lite gulligt fast ändå lite skrämmande.

Fick ett vaccinationskort med stämplar och signaturer i, som man absolut aldrig i hela sitt liv får tappa bort.
Inte ens låtsas tappa bort. Förstår ni då hur seriöst det måste vara!
Försökte ställa lite frågor vad som hände om man mot all förmodan skulle råka tappa bort de. Men Syster Gunilla
såg det inte som roande och förklarade ännu en gång...



Så var det dags....
Sprutan! Senaste minnet från en spruta är stelkrampen hos skolsyster i högstadiet.
Trodde de skulle vara värre. Stick och sen var det över...
Vanligt vuxenplåster och inget bokmärke... Vuxenvärlden gjorde sig påmind åter en gång....



Så då var Marcus Göran Helmer Gustafsson 19880927 Vaccinerad och leveransklar!






Kommentarer
Anonym

Gott och höra min vän! Själv tänker jag ta min själ i hand och trotsa svininfluensan... Jag är blott en gammal man så förlusten vore knappt märkbar :)

2009-10-01 @ 21:51:33 | http://www.metrobloggen.se/henrikolsson
Jeppe

Är lagom avis på dig som ska till Thailand!!

2009-10-02 @ 16:35:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback