Close-Up filter!


Finns säkert många med mig som drömmer sig bort om en kamerautrustning som
kostar skjortan. Man vill utvecklas som fotograf och vill ha bättre utrustning och de små detaljerna som gör de speciellt.

Macro-objektiv är något som jag alltid velat ha.
Kunna komma riktigt nära inpå och ta bilder som man annars inte skulle ta.
Foton som man inte riktigt kan se vad det föreställer...bara fantasin sätter gärnser.

Ett macro-objektiv kostar dock en del. En hel del!

Då har jag ett Tips!

Close-up filter! Det är ett närbildfilter som minskar kameran närgräns till objektet du fotar.
Det är alltså som ett förstoringsglas. Ju högre siffra filtret har, ju närmare kommer du.

Jag har tidigare läst mycket om dessa filter och varit riktigt sugen på att köpa in några.
Tvspelsweb hittar du många grejer till din fotoutrustning bla close-up filter. Dom är billiga och oerhörd snabb leverans. inget krångel!

Testade med de filter jag köpte och det blir grymt.
Se bilderna nedan och förstå skillnaden!


Close-Up + 4 & Close-Up + 10


Kommentarer
svempa

japp, närbilds filter/close-up filters är en bra väg att gå när man inte har de finansiella möjligheterna till att köpa en macro glugg. Det blir ju inte 100% lika bra som en macro glugg, men det måste ju finnas en anledning till att de gluggarna är så jäkla dyra :) tänk bara på att ju fler filter du sätter på gluggen, ju mer försämrar du bildkvaliteten, så minimera antalet så mycket som möjligt. Har du ett UV0 filter på gluggen så plocka bort det innan du sätter dit närbilds filtren.

2009-09-21 @ 22:22:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback