Tidig morgon


Ur högtalarna strömmar The Ark och Ola sjunger:
"Calleth you, cometh I
And that's just how it is
And how it's always been
It's where my reason stops
And something else comes in
I know it doesn't make sense, but still...
Calleth you, cometh I"

Det är fredag morgon. Blockljuset i den stora lyktan flämtar. Endast en dag sedan är helgen här, En ruggigt bra helg dessutom.
Får finbesök från Älmhult genom min älskade Emma som kommer hit. Helgen kommer att bestå av ofantligthög procenthalt mys, nya förestälningar av Blues Mothers samt biomarathon natten till Måndag. Spännande! Borde kaske försöka börja inköpen av julklapparna så man slipper stressa de sista dagarna.

Sitter inlindad i en filt men borde verkligen ta tag i mig själv och traska genom snön, bort till båten och vidare till skolan. Det är kallt och ruggigt, känns svårt. Katten drar förbi mitt ben och ger ifrån sig ett stöttande ljud. Det verkar som han vet hur jag tänker. Vad jag tänker! Borde kanske lyssna mer på katten och ta det lugnt och ta allt precis som det kommer...  Let your body decide where you want to go, high or low, fast or slow

Kram på er!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback