Uppdatering



Med klabbig hy och sotiga ögon av kajal sitter jag här nu i soffan.
Just hemkommen från ett fantastisk gig med Blues Mothers på Eriksbergshallen. Abbonerad föreställning med utökat antal platser i salongen, desstom väldigt glada gäster, arbetskamrater. Mycket som ska pratas ut om över snaps och många som behöver luftas... Alla var på topp och det var en varm och härlig stämning i hallen.

Imorgon är det på det igen, nämligen ny audition. Den här gången till Värmlandsoperans uppsättning av "Crazy For You". Allt inleds med stepp-audition och sedan gallring för sång. Håll tummarna, det gör jag.



Har besökt City-Akuten här i stan idag för att få hjälp med en ljumske som sträcktes under Onsdagens jazz.
Blev glatt överraskad. proffsif och trevlig personal kunde verkligen hjälpa mig. Efter ultrljud med värme, el-akupunktur och "vanliga" nålar var smärtan dämpad. Shit, hur kan man sticka nålar i folk och det funkar?


Fick ett något udda telefonsamtal idag. "Hemligt nummer" på skärmen, Mamma?
I andra änden var det inte mamma, utan en trevlig kvinna från Stockholm. Ett stort företag inom modefotografering undrade om jag var intresserad av att skicka in lite arbetsprover och även besöka deras studio och "jobba fram lite material". Vet inte riktigt vad jag ska göra, antagligen hinns det ejmed pga skolan.
Men jag känner en stor ära och glädje att dom hörde av sig.

Men nu, ett par timmars sömn, en förhoppningsvis stadig frukost och sedan gäller det...

God Natt!



Kommentarer
Jenny P

Kul att det går bra med Blues mothers!

All lycka till inför dagens audition! Kör hårt!



Kram Jenny

2010-12-04 @ 08:51:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback