1:a Advent



Det är äntligen dags att tända det första ljuset.
Jag tycker det känns som att vi precis slängde ut granen och sopade de sista barren under mattan. Året har gått otroligt fort och mycket har hänt. Men nu är det alltså dags igen. Utanför fönstret yr snön och kylan biter i kinderna. Härligt! Låt det fortsätta så månaden ut.

Förra året spenderade jag större delen av december och julen i Thailand! Det var helt fantastiskt att få svalka sig i klarblått vatten och äta gudomligt god mat. Men jag saknade julen. Saknade familjen och allt mys som ingår i julfirandet. Det var inte riktigt samma sak med glittergranar vid poolkanten även om det också hade sin charm.

Så i år kan man säga att jag har dubbelt att ta igen.
Och jag har gått ut hårt...

Dagen har spenderats på stan med Mikael och Emma, de två fantastiska människorna som jag bor ihop med.
In och ut ifrån olika affärer, påsantalet ökade affär efter affär. En härlig fika och vidare till min forna arbetsplats. Liseberg, som vid den här tiden på året är kladd i över 5 miljoner små ljus som utger en fantastisk syn.
Doft av glögg och brända mandlar, kaniner i vinterutstyrsel, röda näsor som kölden själv färgat.
Julallsång med Lotta och gäster.
Tillslut så avslutar vi dagen med levande ljus, lussebullar och pepparkaksbak. Jag mår så bra just nu och fullständigt älskar livet. Blir lite gråtig när jag tänker på de!

Hoppas ni alla fina där ute mår bra!

Hur har ni firat första advent?







Kommentarer
Anonym

underbart att höra, marcus

2010-11-30 @ 23:33:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback