Tankar i advent


Det finns så mycket värme och kärlek runt omkring oss.

En dag som denna kryllar stadens gator av människor som är i full gång att förbereda inför julens intågande.
Stjärnor och stakar ger ifrån sig ett varmt ljus ifrån så gått som alla fönster.

Jag ser folk skratta, även om stressen tar överhand så finns det nästan alltid tid för ett leende. En kram och ett par värmande ord. Det är något som jag lärt mig genom åren... man hinner iallafal säga hej och bjuda på ett leende.

Men, längst med gatorna i centrum sitter det människor. Dom ber, ber för några futtiga kronor och hopp om en något bättre och humanare morgondag. För dom spelar det ingen roll att det är första advent. Dom tänker inte på att skaffa mossa till staken, att årsglöggen ska inhandlas innan den tas slut som alltid eller att allt måste vara så där "perfekt".

För mitt i all denna stress och hets om klappar och mat så har vi ändå varandra och det tror jag man inte får glömma bort. Man kanske ska ägna lite mer tid åt dom man tycker om vid den här tiden på året.

Varje dag drabbas människor runt om i världen av sjukdom, skador, sorg m,m.
En önskan som står högt på min lista till tomten i år är att alla mina nära och kära ska få må bra och att dom ska få vara friska. 





 

Jag tänder min nyinköpta stjärna och hoppas att de där
tre vise männen hittar hit hem till mig.Men istället för guld, rökelse och myrra
skulle jag kunna tänka mig: Pengar, Kärlek och en liten Ponny!

 

Må Väl!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback