Arkeology - The Complete Singles Collection



Nu har den kommit!

Plattan som sammanfattar The Ark:s karriär, Från lastbilsflaken i lilla Rottne till vinsten i Melodifestivalen.
När samlingsskivan Arkeology - The Complete Singles Collection snurrar om och om igen i min skivspelare och hitsen avlöser varandra kan jag inte sluta le. Ända sedan den där julikvällen i Varberg i början av 2000-talet har jag varit totalt förförd. Ung och förvirrad tills nu, äldre och mindre förvirrad... Skivan är ett stycke svensk musikhistoria och riktigt bra sådan.

The Ark som förr stod för de lite annorlunda och konstiga har nu gjort sitt och blivit lite för folkliga. Dags att lägga ner och göra något annat. Jag blev varken speciellt ledsen eller förvånad när besked kom. Avsluta på topp är bättre än att fortsätta och förnedras av dåligt sålda konserter och låtfloppar. Men grabbarna gör som tur är totalt tvärt om... Dom slutar med flaggan i topp.

På nya skivan finns även två helt nya singlar som är smått fantastiska!
Både "Breaking Up With God" och "The Apocalypse Is Over" är precis så som man vill att Ark ska vara. Rockiga gitarrer, bobmbastiskt, storartat med en melodi som sätter sig. Dessa två låtar öppnar och avslutar skivan och gör det på ett oerhört värdigt och arkigt sätt!

Om jag ser in i mitt "Arkoholistiska" stjärntecken så ser jag ett riktigt bra år framför mig.
En slutsåld klubbturné i vår som kommer ta oss tillbaka till de tidigare årens musik med grabbarna och senare i sommar en fet hitkavalkad! Längtar mest till klubb och minnen!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback