Debatt i SVT


Klockan närmar sig midnatt och fredag är snart här.
Jag är precis hemkommen från SVT-huset som ligger ett stenkast från mitt hem här i Göteborg.
Varför då undrar ni, jag också faktiskt...

Jo, jag blev kontaktad av en ansvarig på programmet "Debatt" igår och de ville att jag skulle medverka i kvällens program för att diskutera svensk filmindustri och det som blossat upp de senaste dagarna
med Helena Bergström och Svenska filminstituet i huvudrollerna. 



Jag är en stor filmälskare och speciellt när det gäller svensk film, så är det bara. Betyder vekrligen inte att jag gillar all film, men en hel del.

Det pirrade faktiskt till ordentligt precis innan kamerorna slogs igång. Jag blev anvisad till en speciell plats, bredvid en annan kvinna som var kontaktad av precis samma anläedning som jag,  jag fick även göra en kontroll att de stavat mitt namn rätt för den skylt som skulle upp i rutan då jag skulle yttra mig. Tyvärr vart diskussionerna mellan Helena och filmkritikerna så intesiva och långa att jag aldrig hann säga något. Kanske bäst så kände jag när kvinna bredvid visade sig vara den största Änglagård-fanet jag någonsin mött.

Ikvällens program av Debatt diskuterades även Pedofeli och vad man skulle göra med de som dömts. SKa dom hängas ut till allmän beskådning? Det vart en väldigt intressant och hetsk debatt! 

Kul att bli kontaktad och få visa sina åsikter.
Men nu går jag och lägger mig, imorgon när jag vaknar, fortsätter min vardag precis som vanligt.

Förresten, såg ni programmet?




Kommentarer
Anonym

Ja, jag såg programmet och väntade förgäves på ett inlägg från dej. Men förstod - att "filmfolket" hade mycket att säga varandra.

2011-01-21 @ 06:03:22
Annonym

Tror att jag såg dig. Jeansskjorta? väldigt snygg kille!

2011-01-22 @ 18:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback